Nastrój dworca

Wracając autobusem po pracy do domu (kilkadziesiąt kilometrów), a jeszcze idąc na dworzec – jakaś siła pchała mnie do aparatu. Fantastyczne, kiedy można fotografować kompletnie co się chce i jak się chce – bez żadnego narzuconego szablonu, wymagań, oczekiwań. Radosna twórczość! „Cóż w tym szczególnego” – ktoś powie. I właśnie o to chodzi – że… Czytaj dalej Nastrój dworca

Andrzej Seweryn – sesja do programu teatralnego

Zdjęcia do programu sztuki „Wyobraźcie sobie…” w reżyserii Jerzego Klesyka, z Andrzejem Sewerynem w roli głównej zostały wykonane w najprostszych, żeby nie powiedzieć – spartańskich warunkach. Wiedziałem, że sam spektakl rozegra się w minimalistycznej, prawie nie istniejącej scenografii. Aktor będzie miał drobne rekwizyty i kilka wariacji kostiumu. W tej sytuacji należy się spodziewać, że światło… Czytaj dalej Andrzej Seweryn – sesja do programu teatralnego

Styl fotografa i kompromisy

Witam Pana Piotra! Dzięki ze ten kursik. Imponuje mi Pan swoim profesjonalizmem. W pkt. 1 porusza Pan linie wizji teatru, zleceniodawcy, a gdzie w tym wszystkim styl artysty fotografa? Na jakie kompromisy jest Pan w stanie pójść, a gdzie jest granica, której Pan nie przekroczy (wyłączamy tutaj z rozważań gażę)? Serdecznosci Elik Dziękuję za wpis… Czytaj dalej Styl fotografa i kompromisy

Woyzeck - plakat

Praktyka – zdjęcie reklamowe spektaklu

Dziś trochę praktyki. Opiszę powstanie zdjęcia reklamowego spektaklu teatralnego. Oto plakat (citylight) powstały na bazie zdjęcia. Urszula Grabowska, Grzegorz Mielczarek, fot. Piotr Kubic Zdjęcie tego rodzaju powinno spełniać kilka kryteriów. 1. Ma być reklamą przedstawienia, czyli poinformować i zachęcić potencjalnych widzów do oglądnięcia spektaklu. 2. Powinno zawierać przynajmniej jedną myśl, prawdę o spektaklu. Nie powinno… Czytaj dalej Praktyka – zdjęcie reklamowe spektaklu

Bez twarzy

Galeria Krakowska leży na moim trakcie, zmierzając do dworca. Przystrojona równie świątecznie jak anonimowo. Idealnie stożkowe choinki przybrane idealnie symetrycznie, jak komputerowo – są transparentne, jakby ich tam w ogóle nie było. Galeria Krakowska jest dla mnie miejscem obcym, „bez twarzy”.

Najważniejsze

Sara na huśtawce To, co najważniejsze, to przyjemność z fotografii. Zasady zasadami, szkoła szkołą, autorytety – autorytetami. Zgoda – robię zdjęcia reklamowe, dokumentalne, na zamówienie – poddaję się potrzebom zleceniodawcy. Ale na szczęście mam jeszcze czas i chęć, by sfotografować to, co ja chcę i jak chcę. I nie czuję konieczności, by komukolwiek poddawać te… Czytaj dalej Najważniejsze

Chłód i samotność

Fascynująca jest nowoczesna architektura – ale nie dlatego, że szczególnie piękna, tylko że w dziwnie skuteczny sposób podkreśla chłód, obcość i samotność przebywającego wewnątrz niej człowieka. Oto widok z Collegium Maximum UJ, ul. Krupnicza, Kraków. W pogoni za efektem oddala się od człowieczeństwa.

Zapraszam na wystawę

fot. Wacław Klag, www.dziennikpolski24.pl Zapraszam na wystawę do Klubu Aktora „Loża”, Rynek Główny 41, Kraków. Powstała ona z okazji 90-lecia Teatru Bagatela, znajduje się na niej 40 zdjęć – portretów aktorek. 17 z nich zostało zrobionych przeze mnie. Moje zdjęcia znalazły się w towarzystwie takich fotografów jak Zbigniew Łagocki i Wojciech Plewiński 🙂 Wystawa trwa… Czytaj dalej Zapraszam na wystawę

Kontekst i forum foto

Patrzę na to moje fotografowanie w różnych miejscach, w teatrze, na ulicy, wśród ludzi i zdaję sobie coraz bardziej sprawę z tego, że fotografia wymaga kontekstu. Zdjęcia robione określonej grupie ludzi, dla tych ludzi znaczą dużo więcej, niż dla innych. Inne znaczenie kontekstu – w artykułach prasowych, notkach encyklopedycznych o wybitnych fotografach, gdy pokazuje się… Czytaj dalej Kontekst i forum foto

Do przodu!

Słuchałem audycji programu II Polskiego Radia. W niej Marek Chołoniewski wspomina swoje studia u Bogusława Schaeffera. Co najważniejsze – w początkowym okresie studiów nad kompozycją studenci musieli pisać piórem, nie ołówkiem. Chodziło o to, żeby nie cyzelować partytury, nie poprawiać błędów, tylko za jednym zamachem napisać utwór. Podobno Schaeffer mówił: błędy z tego utworu poprawisz… Czytaj dalej Do przodu!